Pages - Menu

Saturday, December 27, 2014

Hashtag: Pray for pantai timur

Okei.. Done blogwalking untuk hari ini...

Comment-comment semua pun Sheila dah reply. Kalau ada yang terlepas pandang, esok lusa Sheila cek lagi ye... (Ceh, macam ramai je yang comment awak)(Tak apelah, sikit-sikit lama-lama jadi ramai...)

Hari ni member Sheila di UTM dulu update berita pasal banjir di pantai timur. Actually dia orang Kelate dan 2 hari lepas balik ke Kelantan untuk hantar sumbangan dari kawan-kawan officemate dia.

Kata member saya, banjir di pantai timur kali ini agak teruk dan tak pernah berlaku macam sekarang. Sebabnya kawasan rumah dia yang di kategorikan kawasan tinggi dan tak pernah banjir, air telah mula naik. Dari hari Khamis dia sampai Kelantan, air sungai dan parit memang dah mula nak melimpah. Malam tu dia kata terpaksa alihkan kereta, sebab air dah nak sikit. Dan semalam dia update lagi, air dah naik sampai buku lali. Tengah nak sibuk diorang nak selamatkan barang-barang penting, air dah paras lutut. Cepat betul air naik. Takutnya dengar berita tu.


Itu yang di kawasan rumah member Sheila. Belum lagi yang update kat tv, fb, internet. Macam mana lah keadaan diorang kan. Kesian sangat.

Nak bantu diorang kat sana, kita tak mampu. Apa yang dapat, kita doakan keselamatan mereka kat sana.

Pada yang ingin memberi sumbangan, Sheila ada dapat beberapa pihak yang ada buat kutipan untuk kumpul dan salurkan sumbangan pada mereka. Harap dapatlah serba sedikit membantu mereka.



#prayforpantaitimur

4 comments:

Kak Wawa said...

betul tu shiela..

kt paka ni pun sama.. tpi alhamdulillah, rmh akak tk kena..

sheila mutalib said...

Kita doakan utk diorg je kak.. ni kat meru klang tgh kumpul brg2 nk hantar ke sane..

Deanna Morni said...

kita doakan yang terbaik untuk mereka..jom ramai2 kita bantu mana yg termampu :)

done follow #11

sheila mutalib said...

Jom kita bantu mereka..

Thanx ye follow sy :)