Pages - Menu

Monday, February 24, 2014

Bukan Kerana Aku Tak Cinta

Waa... Lamanya tak menconteng arang kat sini.. bukan setakat kat sini.. Dekat tempat lain pun dah lama aku tak menconteng.. Nak kata busy, rasanya tak pun.. Buat-buat busy adalah.. MALAS??? Ntah lah.. aku rasa tak malas.. Aku sentiasa rajin.. hehe.. Rajin mengadap benda lain..

Nak tahu apa aku rajin sekarang???
.
.
.
.
.
Tadaaaa....
.
.
.
.
.
Aku rajin tengok cerita BUKAN KERANA AKU TAK CINTA.. dah tersangkut kat cerita ni pulak.. tak tahu ler macam mana boleh sangkut.. nak kata hero dan heroin nya aku suka, rasanya tak.. biasa-biasa je hero-heroin dalam cerita tu.. Shanaaz Ahmad dengan Nelyda Rose..

Jalan cerita?

Mungkin juga.. tapi biasalah, cerita dari novel.. jalan cerita mesti best punya.. baca pun boleh jatuh cinta, inikan pulak dah jadi drama.. lagi la bercinta kat cerita tu..

Ok... sekarang ni aku tengah tengok episod 30.. terlambat 4 episod dari yang asal...

Aku nak buat ringkasan cerita Bukan Kerana Aku Tak Cinta ni secara ringkas.. 

Cerita ni mengisahkan seorang gangster, Jebat yang dah bertaubat.. dia dah berubah jadi seorang yang berguna.. dan ketika itu pulak si heroin Nelyda Rose telah jatuh cinta pandang pertama kat Jebat.. maka bermulalah aksi gedik-gedik manja si heroin ni nak mengurat si hero.. Gedik punya gedik, akhirnya hero yang gagah perkasa itu pun tewas.. hahaha...

Di pendekkan cerita, mereka pun berkahwin.. dalam tempoh diorang berkahwin ni, Jebat tak pernah pun cerita kisah silam dia.. kisah dia ni seorang gangster, bertatoo kat badan.. Semuanya lah Jebat tak cerita.. Sampai lah nanti pada satu tahap, Jebat pun ceritalah kat isterinya Mas...

Oklah.. baru sampai sini aku tengok.. selebihnya korang tengok sendiri ye.. boleh tengok kat dailymotion.com atau pun dfm2u.com.. pilih je mana-mana, janji dapat tengok sampai ending.. 

Jomlah kita tengok sama-sama.. bosan pulak tengok sorang-sorang ni...


Wednesday, February 12, 2014

Anak suka menconteng?

Salam 1 Malaysia!

Siapa kat sini anaknya suka menconteng?.. Habis satu rumah kena conteng??!!.. Ohh.. Peningnya!!.. Dah kena cat baru nanti nak raya.. JANGAN RISAU!!!.. Aku baru jumpa penyelesaian bagi masalah korang!!!...


Removable Sticker Board (black/white)

Just Peel & Stick!!!
No Paint, No Glue, No Tools Needed!!!
45cm x 200cm Big Size
Approximately 1.5ft x 6.6ft (17.72in x 78.4in)
Cut Your Own Size and Shape
Easily Wipe Off
Free 5 Chalks
(2White+1blue+1pink+1yellow)
1 set of 2 pieces
1 Whiteboard Sticker
&
1 Blackboard Sticker
Those are completely Suitable for Office and Home!!!
Perfect Educatioal Materials for Kids with Fun~~!!!

Harganya cuma RM 39.00 (belum masuk postage)
Lagi banyak beli, lagi banyak discount!!!


Sonang je kan.. korang just lekatkan kat dinding.. then dah boleh lah anak-anak korang menconteng sesuka hati beliau...

Ni beberapa contoh gambar yang dapat aku google untuk korang... Maybe boleh gunakan idea diorang untuk sticker ni..


Monday, February 10, 2014

Tanda-tanda IMAN ditarik dari hati

"Tanda-tanda Iman ditarik dari hati (ditutup pintu hatinya) ialah Allah akan sibukkan dirinya dengan urusan dunia..."  -  mafhum riwayah

Kata ustaz, apabila Allah tidak mengkehendaki kita lagi...

Allah akan sibukkan kita dengan urusan dunia...
Allah akan sibukkan kita dengan urusan anak-anak
Allah akan sibukkan kita dengan urusan menjalankan perniagaan.
Allah akan sibukkan kita dengan urusan menambahkan harta.
Allah akan sibukkan kita dengan urusan mencari pengaruh, pangkat dan kuasa...

Alangkah ruginya kerana kesemuanya itu akan kita tinggalkan...

Sekiranya kita mampu bertanya pada orang-orang yang telah pergi terlebih dahulu menemui Allah SWT...dan jika mereka diberi peluang untuk hidup sekali lagi sudah semestinya mereka memilih tidak lagi akan bertarung bermati-matian untuk merebut dunia...kerana tujuan kita diciptakan adalah untuk menyembah Allah dan beribadat kepada Allah...tidak akan Allah ciptakan manusia sekiranya tujuan hidup untuk merebut habuan dunia..

Sebenarnya apa yang kita dapat dari habuan dunia ini telah pun ditentukan oleh Allah SWT.
Kita mungkin cemburu apabila melihat orang lain lebih daripada kita dari segi gaji, pangkat, harta, rumah besar, kereta besar...

Kenapa...

kita tidak pernah cemburu melihat ilmu orang lain lebih daripada kita..
kita tidak pernah cemburu melihat orang lain lebih banyak amalan daripada kita..
kita tidak pernah cemburu apabila melihat orang lain bangun di sepertiga malam...solat tahajud dan bermunajat...
kita cemburu apabila melihat orang lain menukar kereta baru yang mewah...tetapi jarang kita cemburu apabila melihat orang lain yang boleh khatam Al'Quran sebulan dua kali...

Kesemua petanda-petanda ini menunjukkan dunia akhir zaman....apabila duit, harta dan pangkat mengatasi segala-galanya....setiap kali menyambut hari jadi...kita sibuk nak raikan sebaik mungkin...tetapi kita telah lupa..dengan bertambahnya umur kita...maka kita akan dipanggil Illahi bertambah dekat...kita patut bermuhasabah mengenai bekalan...ke satu perjalanan yang jauh..yang tidak akan kembali..dan buat selama-lamanya.

Sahabat yang ku sayang..

Kerinduan bertemu Allah subhanahu wa ta’ala umpama angin semilir yang menerpa qalbu, membuatnya sejuk dengan menjauhi gemerlapnya dunia. Siapapun yang menempatkan qalbunya di sisi Rabb-nya, ia akan merasa tenang dan tenteram. Dan siapapun yang melepaskan qalbunya di antara manusia, ia akan semakin gundah gulana.

Ingatlah! Kecintaan terhadap Allah tidaklah akan masuk ke dalam qalbu manusia yang mencintai dunia.

Ketahuilah wahai sahabat

Jika Allah subhanahu wa ta’ala cinta kepada seorang hamba itu, maka Allah subhanahu wa ta’ala akan memilih dia sebagai tempat pemberian nikmat-nikmat-Nya, dan Ia akan memilihnya di antara hamba-hamba-Nya, sehingga hamba itu pun akan menyibuk kan dunianya hanya dengan ibadah kepada Allah. Lisannya senantiasa basah dengan berzikir kepada-Nya, anggota badannya selalu dipakai untuk berkhidmat kepada-Nya.

Ya Allah, cintailah aku dan keluargaku.janganlah Kau berpaling dari kami...

Pilihlah kami sebagai tempat pemberian  nikmat-nikmatMu.

Aamiin."


#ingat mengingati utk diri sendiri dan kawan;-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...