Pages - Menu

Wednesday, February 11, 2015

Tips berdiet masa lunch

Dah pukul 11 pagi.

Kejap lagi waktu lunch... Nak makan apa ek?

Mesti dah macam-macam menu yang sedap-sedap terlintas kat kepala hotak korang kan.

Kata nak diet... hihi

Dr Hidayat menyarankan kepada kita supaya mengurangkan menu makan setiap hari. Maksimum 3 menu saja!

Kenapa 3 je? Tak cukup la...

Supaya kita tidak mengalami ‘Decision Exhaustion’. Terlalu penat memilih menu apa yang sesuai untuk di makan dan akhirnya kita terpaksa putus asa. Kata je nak diet turunkan berat, hapuskan lemak kan?

Katanya lagi, kita harus tetapkan satu-satu menu setiap hari, pagi tengahari dan malam.

Jadikan ia sebagai habit dan akhirnya kita tidak perlu berfikir pun apa yang kita ingin makan. Pastikan setiap menu adalah sihat dan sesuai untuk selera. Jika tidak, ia juga tidak akan kekal lama.

P/s: Kalau nak diet sihat, korang ambil je Cinch Shaklee. Tambah kan dengan ESP, Mealshakes. Ini lah menu diet sihat yang sesuai di ambil pagi, tengah hari, petang atau pun malam. Senang! Dah tak payah fikir menu :D

Mana nak dapat Cinch, ESP dan Mealshakes?

Order je kat sini ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...