Pages - Menu

Thursday, September 17, 2015

4 tips langsing semudah ABC

Assalamualaikum.

Langsing semudah ABC?
Betul ke semudah ABC je nak langsing?

Ha, 4 tips langsing ni memang sesuai sangat untuk orang yang malas nak diet tapi nak langsing macam Maya Karin. Korang boleh cuba 4 tips langsing semudah ABC ni ye.

1. Kunyah makanan sebanyak 44 kali sebelum telan. Makanan hadam yang ditelan membantu melangsingkan tubuh kerana ia sudah di kisar halus di dalam mulut dan lebih lancar ditelan ke dalam perut.

2. Jangan tahan selera secara melampau! Contohnya, kalau anda mengidam sangat nak makan kek coklat ke aiskrim ke, silalah makan tanpa gusar ye. Yang penting pastikan pengambilannya berkadar. Jangan terus mengelak makanan tu, kerana sekali anda tak tahan, anda mungkin akan mengambilnya 10 kali ganda lebih banyak.

3. Duduklah secara bersila semasa makan. TAHU TAK KORANG! Makan di atas lantai adalah lebih baik daripada makan di atas kerusi kerana ia boleh memantau jumlah makanan yang masuk ke dalam perut. Dekatkan paha ke perut kerana ia menghalang perut daripada menerima makanan melebihi kadar yang sepatutnya.

4. Jilat jari anda sesudah makan. Habit ini bukan saja mengikut sunnah Nabi SAW tetapi ia sebenarnya sangat baik untuk penghadaman makanan yang di ambil. Enzim-enzim yang ada pada celah2 jari semasa anda menyuap makanan, berkesan aktif untuk mempercepatkan proses penghadaman dan membantu mengurangkan lemak yang ada pada badan.

Keberkesanan 4 tips langsing semudah ABC Sheila pun tak cuba lagi. Hihi... Tapi yang pasti i maintain langsing OK! Korang cubalah ye. :)

Kalau nak lagi mudah langsing, korang boleh add on Herb lax ke, Lecithin ke, Alfalfa ke, Omega Guard ke, atau pun Cinch. Semua supplemen tadi boleh diambil bersama dengan ESP ;)

2 comments:

Hajar Shikin said...

tips nombor 2 je yang buat, hahaha. Kalau bab makan memang takede kompromi

THE KEHALUSAN KELEMBUTAN said...

tq kak , share tips hihihi , nok tera lah kekgi