Pages - Menu

Thursday, October 2, 2014

Saya berpantang cara moden

Haa.. aku sekarang dah masuk 8 bulan.. Ada lebih kurang sebulan lebih je lagi nak bersalin...

Segala barang-barang keperluan baby aku dah prepare.. Tinggal sikit-sikit je lagi.. Antaranya Set Pantang...

Berpantang untuk anak pertama, aku guna Set Pantang Mustika Ratu.. Kononnya nak ala-ala traditional.. Hihi.. Last-last aku tak habis guna pun.. Yang pilis, parem dengan apa ntah lagi yang kena sapu kat kepala dengan badan, ada juga aku guna.. Tapi yang part jamu tu, 2 botol aku tak usik langsung.. Sebabnya risau baby tak serasi.. Yelah, orang kata jamu ni panas.. Nanti kesian pula kat baby...

So, di penghujung aku berpantang, aku telah berjumpa dengan set menyusu Shaklee.. 

Setelah habis mengkaji segala testimoni orang lain, aku pun membeli Set Trial Ibu Menyusu.. Dengan harapan dapat memenuhi misi aku nak full breastfeeding.. Alhamdulillah.. Dapat juga aku bagi susu ibu sepenuhnya pada Dania sampai Dania umur setahun...

Dan untuk berpantang kali ini, aku dah tak yah survey-survey Set Pantang lagi.. Aku teruskan je menggunakan Shaklee.. Sebabnya aku dah register sebagai Ahli...

Lagi pun Shaklee ni jimat.. Dari vitamin untuk pantang, boleh teruskan untuk menyusu pula..

Harga pun boleh dikategorikan murah.. Tak percaya??? Meh baca kat sini...





Ni testimoni jujur dari sorang ibu yang dah guna Set Pantang Shaklee..

Aku sendiri dah amalkan Set Pantang ni.. Walaupun dah terlambat masa tu, tapi aku memang puas hati.. Bagi aku Set Pantang Shaklee ni sesuai untuk ibu-ibu moden macam aku ni.. Memang aktif je.. Ada je benda yang aku nak buat walaupun time pantang.. So Shaklee ni memudahkan.. Yelah, pengambilan pil ni senang je kan...

Selalunya aku ambil waktu pagi.. Zinc complex kena ambil sebelum makan atau perut kosong.. untuk melancarkan penyerapan khasiatnya.. so lepas ambil sarapan, boleh ambil Vitalea, B complex dan Vitamin C pulak..

So, apa lagi.. Jom berpantang dengan Shaklee..Set vitamin semulajadi yang tidak memudaratkan malah memberikan kesihatan dan nutrisi yang baik untuk ibu dan bayi..lebih selamat dan terjamin..

Nak tahu harga?

Klik je kat www.shelovevitamin.com.. okei..

Selamat berpantang larang ye..

No comments: