Pages - Menu

Sunday, February 7, 2016

Minum petang dengan Tahu Terbalik

Assalamualaikum.

Hari ni nak berkongsi menu baru. Baru 1st time Sheila dengar, tengok dan makan. Tapi tak tahu lah kalau korang dah pernah dengar, tengok dan rasa.

TAHU TERBALIK

Korang pernah dengar tak? Pernah makan? Sheila 1st time tau. Kngah bawa balik kampung. Adik ipar dia buat. Sheila just tolong goreng je.

Resepi ni Sheila dapat dari kngah. Sheila belum buat lagi. Tapi nak kongsi kat sini untuk rujukan Sheila bila2 nak buat nanti.

Bahan2 untuk membuat Tahu Terbalik
Tahu untuk buat mee rebus
Tahu biasa
Ayam rebus dan hancur2 kan
Daun sup
Bawang merah
Telur

Cara2 buat Tahu Terbalik
Gunting tahu yang untuk mee rebus tu dan terbalikkan
Tahu biasa di campur dengan bawang merah, ayam hancur, daun sup dan telur. Boleh stim kan semua campuran tadi.
Masukkan dalam tahu yang dah terbalik tadi.
Siap!
Boleh goreng terus atau bekukan untuk dijadikan frozen.


Siap di goreng. Rangup. Cicah dengan sambal kicap. Huh... Telan air liur Sheila teringat rasa nya. Memang sedap! Kena cuba buat sendiri ni.

P/s: Gambar tak ada. Ada ambil tapi tak jumpa pulak bila nak share kat sini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...