Assalamualaikum.
Sheila sekarang ada dalam kereta. Menunggu kawan jumpa kawan dia. Tengok keadaan kat luar ni dari dalam kereta ni semakin teruk jerebu. Rasanya minggu lepas tak ada lah seteruk ni.
Sepanjang perjalanan Sheila dari Sg. Buloh ke Selayang ke HKL dan sekarang di Amcorp Mall, nampak seperti jerebu yang kekuning-kuningan. Jarak penglihatan pun sangat2 terbatas.
Dan dapat info dari member Sheila di whatsapp yang sekarang ni jerebu dah tahap bahaya. Udara beracun.
Ini pesanan dari sorang student phd meteorology, tolong jangan terdedah kat luar sangat. Ipu dah sangat tinggi. Rata2 selangor dah cecah 200 ke atas. Pj, shah alam mungkin dah 250+. Hari ni dah start masuk asap kuning (might as well beracun). Bahaya untuk paru2. Media hebahkan bawah 200. Tak nak bagi panik .
Tak tahu la betul ke tak. Tapi memang permandangan yang Sheila lalu tadi memang kekuning-kuningan. Takutnya! Merbahaya! Lebih2 lagi untuk orang yang berada di luar. Macam Sheila :(
So, untuk perkongsian semua. Tips tindakan semasa jerebu.
Tuesday, October 20, 2015
Friday, October 16, 2015
Beli rak DIY dari Qoo10
Assalamualaikum...
Selamat berhari Sabtu. Apa aktiviti hari ni? Hmm... Sheila hari ni rasanya nak settlekan mengemas stor. Malam tadi baru kemas separuh jalan je. 2 orang anak dara saya sibuk nak tolong jugak.. kiki...
Sheila baru je beli diy rack dari Qoo10. Oklah.. harganya murah je. RM45 kot. Pastu Sheila guna voucher discount 30% tambah duit shipping RM8, guna lagi coupon discount untuk shipping dapat kurang lagi RM2.50. So total semua RM32++.
Order hari Selasa, semalam dah sampai. Yeah...
Memang dah lama mencari rak. Sebab nak susun hadiah2 kahwin ada yang belum bukak lagi, tambah lagi kotak2 kasut... Huh... Banyak beno barang dalam stor tu. Masuk Dania dalam tu, habis dia tolong 'kemas'.
Ok lah. Medina pun dah tidur ni. Boleh start mengemas.
Selamat berhari Sabtu. Apa aktiviti hari ni? Hmm... Sheila hari ni rasanya nak settlekan mengemas stor. Malam tadi baru kemas separuh jalan je. 2 orang anak dara saya sibuk nak tolong jugak.. kiki...
Sheila baru je beli diy rack dari Qoo10. Oklah.. harganya murah je. RM45 kot. Pastu Sheila guna voucher discount 30% tambah duit shipping RM8, guna lagi coupon discount untuk shipping dapat kurang lagi RM2.50. So total semua RM32++.
Order hari Selasa, semalam dah sampai. Yeah...
Memang dah lama mencari rak. Sebab nak susun hadiah2 kahwin ada yang belum bukak lagi, tambah lagi kotak2 kasut... Huh... Banyak beno barang dalam stor tu. Masuk Dania dalam tu, habis dia tolong 'kemas'.
![]() |
| Rupa asal dari seller Qoo10 |
![]() |
| Senang je nak pasang. |
![]() |
| Siap! Model malu nak pandang kamera. |
Ok lah. Medina pun dah tidur ni. Boleh start mengemas.
Sunday, September 27, 2015
Apa jenis darah korang?
Assalamualaikum.
Sebelum terlepas, SALAM AIDILADHA!
Korang tahu tak jenis darah korang?
Sheila tahu ye. Darah jenis O. Bak kata Nabil Rajalawak, ni jenis darah untuk ketua kampung. Haha...
Kalau korang tak tahu jenis darah korang, adalah lebih baik korang pergi menderma darah. Nanti secara tak langsung korang akan tahu darah korang jenis apa. Sheila pun tahu jenis darah Sheila masa menderma darah zaman Matrik dulu. Sekarang dah lama tak menderma, sebab faktor berat yang dah tak mencukupi. Makin kurus sekarang. Yeah!!!
Apa jenis darah korang? Sila check! Match tak dengan personaliti korang.
Sebelum terlepas, SALAM AIDILADHA!
Korang tahu tak jenis darah korang?
Sheila tahu ye. Darah jenis O. Bak kata Nabil Rajalawak, ni jenis darah untuk ketua kampung. Haha...
Kalau korang tak tahu jenis darah korang, adalah lebih baik korang pergi menderma darah. Nanti secara tak langsung korang akan tahu darah korang jenis apa. Sheila pun tahu jenis darah Sheila masa menderma darah zaman Matrik dulu. Sekarang dah lama tak menderma, sebab faktor berat yang dah tak mencukupi. Makin kurus sekarang. Yeah!!!
Apa jenis darah korang? Sila check! Match tak dengan personaliti korang.
Hihi... See! Betul kata Nabil Rajalawak, darah jenis o ni darah ketua kampung. Haha, bakal ketua kampung Sheila ni.
Thursday, September 17, 2015
4 tips langsing semudah ABC
Assalamualaikum.
Langsing semudah ABC?
Betul ke semudah ABC je nak langsing?
Ha, 4 tips langsing ni memang sesuai sangat untuk orang yang malas nak diet tapi nak langsing macam Maya Karin. Korang boleh cuba 4 tips langsing semudah ABC ni ye.
1. Kunyah makanan sebanyak 44 kali sebelum telan. Makanan hadam yang ditelan membantu melangsingkan tubuh kerana ia sudah di kisar halus di dalam mulut dan lebih lancar ditelan ke dalam perut.
2. Jangan tahan selera secara melampau! Contohnya, kalau anda mengidam sangat nak makan kek coklat ke aiskrim ke, silalah makan tanpa gusar ye. Yang penting pastikan pengambilannya berkadar. Jangan terus mengelak makanan tu, kerana sekali anda tak tahan, anda mungkin akan mengambilnya 10 kali ganda lebih banyak.
3. Duduklah secara bersila semasa makan. TAHU TAK KORANG! Makan di atas lantai adalah lebih baik daripada makan di atas kerusi kerana ia boleh memantau jumlah makanan yang masuk ke dalam perut. Dekatkan paha ke perut kerana ia menghalang perut daripada menerima makanan melebihi kadar yang sepatutnya.
4. Jilat jari anda sesudah makan. Habit ini bukan saja mengikut sunnah Nabi SAW tetapi ia sebenarnya sangat baik untuk penghadaman makanan yang di ambil. Enzim-enzim yang ada pada celah2 jari semasa anda menyuap makanan, berkesan aktif untuk mempercepatkan proses penghadaman dan membantu mengurangkan lemak yang ada pada badan.
Keberkesanan 4 tips langsing semudah ABC Sheila pun tak cuba lagi. Hihi... Tapi yang pasti i maintain langsing OK! Korang cubalah ye. :)
Kalau nak lagi mudah langsing, korang boleh add on Herb lax ke, Lecithin ke, Alfalfa ke, Omega Guard ke, atau pun Cinch. Semua supplemen tadi boleh diambil bersama dengan ESP ;)
Monday, September 7, 2015
8 klik saja beli topup di Qoo10
Assalamualaikum...
Senang kan bila semua boleh di hujung jari. Nak beli itu ini semua klik, klik, klik. Then tibggu je barang sampai depan mata kita.
Sheila ni memang kaki shopping online. Dari facebook, Lazada, 11street dan sekarang Qoo10 pulak. Haha... Semua online shopping Sheila nak cuba.
Kali ni Sheila nak share beli topup Celcom secara online di Qoo10.
Sheila memang selalunya beli topup secara online. Biasanya beli melalui Maybank2u, Cimbclicks atau RHBonline. Tapi kali ni Sheila beli topup melalui Qoo10. Senang sangat tau.
Sheila beli topup Celcom10. Harga biasa RM10.60. Sheila guna point dari Qoo10, dapat discount RM1.
Sehingget je??!!!
OK la tu. Dapat jugak harga murah kan. Korang pun boleh dapat harga murah macam tu. Beli je kat Qoo10. Register kat Qoo10, then shopping!
Senang kan bila semua boleh di hujung jari. Nak beli itu ini semua klik, klik, klik. Then tibggu je barang sampai depan mata kita.
Sheila ni memang kaki shopping online. Dari facebook, Lazada, 11street dan sekarang Qoo10 pulak. Haha... Semua online shopping Sheila nak cuba.
Kali ni Sheila nak share beli topup Celcom secara online di Qoo10.
Sheila memang selalunya beli topup secara online. Biasanya beli melalui Maybank2u, Cimbclicks atau RHBonline. Tapi kali ni Sheila beli topup melalui Qoo10. Senang sangat tau.
Sheila beli topup Celcom10. Harga biasa RM10.60. Sheila guna point dari Qoo10, dapat discount RM1.
Sehingget je??!!!
OK la tu. Dapat jugak harga murah kan. Korang pun boleh dapat harga murah macam tu. Beli je kat Qoo10. Register kat Qoo10, then shopping!
Senangkan! Topup Celcom, Maxis, Digi dan Umobile. Semua ada...
Sunday, September 6, 2015
Minum petang dengan Popiah Bling Bling
Assalamualaikum...
Selamat berhujung minggu :)
Petang2 hujung minggu ni best kan kalau dapat berkumpul, duduk semeja, berborak ramai2 sambil pekena teh/kopi o panas. Huh... dapat pulak makan Popiah Bling Bling.
Aduh... sedapnya!
Resepi Popiah Bling Bling
Gambar yang korang tengok kat atas tu hasil air tangan kawan Sheila. Hihi... bukan Sheila yang buat ye. Kak Zana menjamu mata Sheila kat facebook hari tu. Saja Sheila share kat sini. Kalau bila2 nak buat boleh refer kat sini je.
* kesemua gambar Popiah Bling Bling ni dari Kak zana. Sheila dah mintak izin dia ye nak tepek kat sini.
Selamat berhujung minggu :)
Petang2 hujung minggu ni best kan kalau dapat berkumpul, duduk semeja, berborak ramai2 sambil pekena teh/kopi o panas. Huh... dapat pulak makan Popiah Bling Bling.
Aduh... sedapnya!
Resepi Popiah Bling Bling
Gambar yang korang tengok kat atas tu hasil air tangan kawan Sheila. Hihi... bukan Sheila yang buat ye. Kak Zana menjamu mata Sheila kat facebook hari tu. Saja Sheila share kat sini. Kalau bila2 nak buat boleh refer kat sini je.
* kesemua gambar Popiah Bling Bling ni dari Kak zana. Sheila dah mintak izin dia ye nak tepek kat sini.
Mini Birthday Giveaway by MiminAdam
Mini Birthday Giveaway by MiminAdam | seharian nak juga nak buat persediaan ni. Akhirnya! Mimin merasmikan Mini Birthday Giveaway byMiminAdam Bermula 1 September 2015 sehingga 30 September 2015. Penyertaan anda amat Mimin alu-alukan. Semoga berjaya !
Bismillahi.....
Bismillahi.....
![]() |
| Mini Birthday Giveaway byMiminadam |
WishBirthday Terbaik untuk Mimin:
Para Sponsor: . Shahira, Alfi Studio, Safurara, Khaty Aiman, Along, Ana jingga, sayidah Napisah, Noor Akma, Wawa, Wani, bahejabella, maisarahGrafix, Cik en, Farhain, Little Weirdo, Mimi Rheem, Rose, Ana
1. Terbuka kepada para blogger
2. Copy coding kat bawah sekali
3. Mencipta WishBirthday yang menarik untuk Mimin ~ Mimin:
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan Mimin
Allah selamatkan kamu :)
3. Klik sini :
4. Follow blog :
MiminAdam, MeraHussain. Shahira, Alfi Studio, Safurara, Khaty Aiman, Along, Ana jingga, sayidah Napisah, Noor Akma, Nurbeuty, Wawa, Wani, bahejabella, maisarahGrafix, Cik en, Farhain, Little Weirdo, Mimi Rheem, Rose, Ana, AishaIbrahim
5. Follow Instagram
MiminAdam, dalizgrafix, Shahira, rahimaim94, Wawa, maisarah_humaira, eintan_nurfuzie, Little Weirdo, Mimi Rheem, S A Beauty, NurBeautAnggun, alfiramadhani, ahkakgojes, aisya_zuhaili
Subscribe to:
Posts (Atom)
















